Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Všeobecné obchodní podmínky

CELOX a.s.
se sídlem:
Vrbenská 199/25
370 01 České Budějovice
IČ: 251 88 917
DIČ: CZ 251 88 917
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Českých
Budějovicích v oddílu B, vložce 982.
tel: 606 612 667
email: obchod@celox.cz

I. Úvodní ustanovení

  1. Všeobecné obchodní podmínky se vztahují na veškeré dodávky zboží dodávané společností CELOX a.s. (prodávající) všem fyzickým i právnickým osobám (kupující), objednávané obvyklým způsobem (osobně, emailem, telefonicky, poštou).Všechny odchylky od těchto podmínek musí být ujednány v písemné formě na základě dohody obou smluvních stran.
  2. Ujednání uvedená v písemné kupní smlouvě mají přednost před Všeobecnými obchodními podmínkami.
  3. Za uzavřenou kupní smlouvu se považuje objednávka kupujícího doložená potvrzeným dodacím listem nebo jiným dokladem potvrzujícím převzetí objednaného zboží kupujícím.
  4. Všechny vztahy mezi smluvními stranami, které nejsou upraveny v kupní smlouvě a nejsou obsaženy v těchto všeobecných obchodních podmínkách, se budou řídit příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., v platném znění, dále jen občanský zákoník.

II. Objednávka zboží

  1. Objednávka zboží učiněna kupujícím způsobem, který je specifikován v článku I. bodě 1, je považována za závaznou a prodávající ji akceptuje zpravidla stejným způsobem, jakým byla učiněna.
  2. Objednávky nestandardního zboží (nestandardní zboží je zboží, které prodávající nevede jako svůj stálý sortiment) budou prodávajícím akceptovány pouze na základě písemné objednávky kupujícího s uvedením  závazného termínu odběru zboží. Minimální množství objednaného nestandardního zboží musí být v souladu s minimálním množstvím stanoveném výrobcem. Zboží bude ze skladu vyexpedováno v dohodnutém termínu dodání uvedeném v objednávce, pokud nebude mezi smluvními stranami dohodnuto jinak, nejpozději však do 60 dní od přijetí zboží na sklad. Po tomto termínu je možné dohodnout skladování již vyfakturovaného zboží ve sklad prodávajícího za úplatu.

III. Způsob plnění

  1. Pokud přepravu zboží zajišťuje prodávající, je dodávka splněna doručením zboží do místa určení a jeho odevzdáním kupujícímu. Kupující je povinen potvrdit svým podpisem na dodacím listu převzetí zboží (jednotlivé položky). V případě, že kupující nezajistí převzetí zboží v dohodnutém místě a čase, bude zboží uskladněno u prodávajícího, který je oprávněn vystavit daňový doklad – fakturu na dodávku a požadovat úhradu zvýšených nákladů spojených s přepravou, skladováním a manipulací. Prodávající odešle kupujícímu zprávu o místě uložení zboží emailem. Jelikož je doprava k zákazníkům zajištěna externími přepravci, je datem uskutečnění zdanitelného plnění den předání zboží prvnímu přepravci.
  2. Pokud přepravu zboží zajišťuje sám kupující na své náklady, je dodávka prodávajícím splněna odevzdáním zboží prvnímu dopravci určeném kupujícím.
  3. Závazek prodávajícího zaniká, pokud nelze přijatou objednávku realizovat z důvodu vyšší moci (živelné katastrofy, stávky apod.). O této skutečnosti je prodávající povinen kupujícího neprodleně informovat.
  4. Dodávka je uskutečněna včas, když dojde k plnění v průběhu dodací lhůty. Dodací lhůtou se rozumí lhůta, která je stanovena dohodou mezi prodávajícím a kupujícím. Za nedodržení dodací lhůty způsobené třetí stranou nenese prodávající odpovědnost.
  5. Vznikne-li kupujícímu škoda v důsledku prodlení dodání zboží způsobené prodávajícím a pokud svůj závazek nesplní ani po uplynutí přiměřené lhůty, odpovídá za tuto újmu prodávající. Výše nároku na náhradu prokazatelné škody způsobené prodlením v takovém případě činí maximálně 5 % z hodnoty dlužného plnění.

IV. Nebezpečí škody na zboží

  1. Nebezpečí poškození, ztráty nebo zničení zboží přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem odevzdání zboží kupujícímu v místě plnění nebo předáním zboží prvnímu dopravci, pokud si dopravu zajišťuje kupující.
  2. V případě dopravy zboží prodávajícím odpovídá prodávající za škodu na zboží až do okamžiku předání zboží kupujícímu v místě určení.
  3. Pokud dojde k poškození anebo ztrátě zásilky zboží při použití veřejné přepravy, uplatní reklamaci vůči dopravci objednatel přepravy.

V. Cena zboží a služeb

  1. Ceny jsou stanoveny dohodou smluvních stran v souladu se zákonem o cenách č. 526/1990 Sb. v platném znění. Dohodnuté ceny neobsahují daň z přidané hodnoty.
  2. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v ceníku během roku v závislosti na změně peněžního kurzu, nárůstu inflace a při změnách dodavatelských podmínek.
  3. V některých případech je potřeba udělat přepočet archů a hmotnosti zboží (např. počet archů, cena za 1 kg a pod). Hmotnost 1000 archů je daná výpočtem: X x Y x GR x 1000, kde X a Y jsou rozměry archů v metrech a GR je hmotnost v kilogramech na m2. Tento přepočet je použit i při fakturaci zboží.
  4. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu poplatek za podlimitní množství zboží až do výše 10 % z ceny objednaného zboží, min. však 500 Kč.
  5. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu poplatek za vrácení zboží až do výše 10 % z ceny objednaného zboží, min. však 500 Kč.
  6. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu poplatek za platbu na dobírku ve výši 70 Kč bez DPH

VI. Platební podmínky

  1. Pro zaplacení kupní ceny je rozhodující platební podmínka, která je dohodnuta s kupujícím při každé dodávce zboží.
  2. Platební podmínka daňového dokladu je platba předem, není-li dohodnuto jinak.
  3. Originál daňového dokladu - faktury je kupujícímu předán spolu s objednaným zbožím nebo emailem. V případě, že kupující požaduje zaslání faktury poštou, je prodávající oprávněn účtovat k ceně zboží i poštovné.
  4. Kupní cena se považuje za uhrazenou připsáním fakturované částky na účet prodávajícího.
  5. V případě prodlení kupujícího se zaplacením kupní ceny je prodávající oprávněn vyúčtovat kupujícímu úrok z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku.
  6. Po dlužníkovi (kupujícím), který je v prodlení se zaplacením vyúčtovaných úroků, je prodávající jako věřitel oprávněn požadovat úroky z úroků.
  7. V případě, že je kupující v prodlení s platbou kupní ceny za předchozí dodávky, je prodávající oprávněn odmítnout plnění dalších dodávek.
  8. Při prvních dodávkách zboží u nových kupujících požaduje prodávající platbu předem.

VII. Kvalita

  1. Zboží je dodáváno v kvalitě a množství odpovídající příslušným platným normám jednotlivých výrobců. Prodávající nebude v prodlení s dodáním zboží v případě, že množství dodaného zboží odpovídá toleranci definované v mezinárodních pravidlech uvedených ve všeobecných prodejních podmínkách CEPAC. Pokud je zboží dodané v rámci této tolerance, prodávající neodpovídá kupujícímu za případně vzniklou újmu, ani nemá tato skutečnost vliv na kupní cenu. Kupující bude proto povinen uhradit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu i v případě, že by množství zboží neodpovídalo objednávce, dodacímu listu a/nebo jinému předmětnému dokumentu, to vše za podmínky, že je dodržena dohodnutá tolerance množství zboží.

VIII. Reklamace

  1. Kupující je oprávněn reklamovat dodané zboží v případě, kdy se jeho kvalita, druh či množství (nad rámec tolerance) odchyluje od sjednaných podmínek. Reklamace se uplatňuje pouze písemnou formou s uvedením data dodání zboží, čísla příslušné faktury a dodacího listu, druhu zboží (nejlépe originální označení palety), reklamovaného množství, popisu vady a přiložením vzorků před, popřípadě po zpracování a dále s uvedením požadavku kupujícího na odstranění vady.
  2. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
  3. Zjevné vady je kupující povinen reklamovat ihned při převzetí zboží, nejpozději však do 7 dnů, tyto vady musí být zapsány v dodacím listu a potvrzeny přepravcem.
  4. Skryté vady je kupující povinen reklamovat písemně ihned po jejich zjištění, nejpozději však do 6 měsíců po dodání zboží, a to pouze za předpokladu, že zboží je po tuto dobu skladováno za podmínek stanovených v příslušných normách pro jednotlivé druhy materiálů.
  5. Neoznámí-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však ve lhůtě výše uvedené (v odst. 3. a 4.), zaniká odpovědnost prodávajícího z vadného plnění.
  6. Neshodnou-li se smluvní strany na vadách dodávky, stanoví kvalitu nestranná instituce a její závěr je pro obě strany závazný. Náklady na stanovení kvality u nestranné instituce nese ta strana, v jejíž neprospěch vyjdou výsledky analýzy.
  7. Prodávající je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, a to u vad zjevných nejpozději do 30 dnů a u vad skrytých do 60 dnů ode dne doručení oznámení kupujícího o vadách, případně ode dne předání reklamovaného zboží prodávajícímu. Povahu a odůvodněnost reklamované „skryté” vady vždy posuzuje výrobce daného zboží. Prodávající je povinen předložit reklamaci skryté vady zboží k posouzení výrobci nejpozději ve lhůtě 3 pracovních dnů následujících po přijetí všech reklamačních podkladů. V případě sporu o povahu a odůvodněnost reklamované „skryté“ vady je rozhodné stanovisko výrobce daného reklamovaného zboží. Pokud prodávající reklamaci vad zboží nebo výrobce reklamaci skrytých vad zboží neuzná, oznámí to prodávající kupujícímu, a to u vad zjevných ve lhůtě 30 dnů a u vad skrytých ve lhůtě 60 dnů ode dne, kdy mu bylo oznámení kupujícího o vadách zboží (prostřednictvím pošty nebo elektronickou zprávou) doručeno.

IX. Hospodaření s vratnými obaly

  1. Prodávající používá při dodávkách výrobků kupujícímu vratné obaly (palety).
  2. Prodávající je oprávněn požadovat vrácení přepravní vratné palety zpět, požadovat výměnu oproti jiné paletě, případně vyúčtuje přepravní paletu, pokud tato paleta nebude vrácena do 60 dnů.

X. Podmínky zpracování osobních údajů

  1. Prodávající se zavazuje zpracovávat osobní údaje kupujícího výhradně za účelem ochrany oprávněných zájmů prodávajícího souvisejících s uzavíráním a plněním smluv.
  2. V případě zpracování osobních údajů pro plnění daného účelu se jedná dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a zrušení směrnice 95/46 ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), tzv. GDPR (dále jen „nařízení“) a zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů (dále jen „zákon“) o zpracování údajů, ke kterému správce údajů nepotřebuje souhlas subjektu údajů.
  3. Údaje kupujícího (fyzické osoby) mohou být poskytnuty příslušným zaměstnancům, zástupcům, dodavatelům, subdodavatelům a dalším osobám, pouze v rozsahu, ve kterém je to nezbytné pro plnění daného účelu, tj. k uzavření a splnění smlouvy, kterou prodávající uzavřel s kupujícím.
  4. Kupující má právo na přístup ke zpracovaným osobním údajům, právo na opravu těchto údajů prostřednictvím správce údajů společnosti Celox a.s. a právo vznést námitku proti zpracování. Pokud se kupující domnívá, že správce provádí zpracování osobních údajů v rozporu s nařízením, se zákonem nebo v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího, může požádat prodávajícího o vysvětlení, případně odstranění závadného stavu (zejména o blokování, omezení zpracování osobních údajů, doplnění nebo výmaz osobních údajů).
  5. Prodávající považuje osobní údaje kupujícího za důvěrné a zavazuje se o nich zachovávat před neoprávněnými subjekty mlčenlivost.

XI. Společná a závěrečná ustanovení

Pokud není dále uvedeno jinak, řídí se vztahy mezi účastníky ust. § 2079 a násl. občanského zákoníku, v platném znění. Prodávající je oprávněn VOP měnit. Nové znění prodávající zveřejní na svých internetových stránkách.